elektromocek1-e1363694326371KM-elektro-logo288-04

Okruhová agentura Wildmotors uspořádala na autodromu Most 3 hodinovou Endurance a sprintové závody. Dobře zorganizovaná akce přinesla klukům z Brain racingu dva zlaté poháry za první místo v SSP i v SBK.

Moto-Forza

Všichni se postupně do Mostu sjížděli už v úterý večer, jen Jarda s mechanikem Vašikem moto-Nývltem dorazil až ve 3 ráno. Naštěstí se v Mostě s Wildmotors jezdí na 4 skupiny a začíná se déčkem a tudíž bylo o hodinu více na všechno čas. Motorky stály na stojanech, nahříváky zapnuté, jen vyrazit na trať. Předpověď počasí slibovala pohodový slunečný den a meteorologové se tradičně nespletli. Přívětivých 12°C a svěží květnový větřík jezdce provázel celým dnem až do večera. Počasí tedy bylo mírně suboptimální, což na radosti nepřidá a  technické problémy se stroji také netěší. Michalovi Parmovi z týmu Brain racing první Suzuki zazlobila, ale druhý motocykl byl naštěstí funkční a Michal si na ní dojel pro první místo v endurance celkově.

Péťa Hlavsová do Mostu již měla problém z Brna vyřešen a i když dorazila s malým zpožděním, celý den si jen v pohodě užívala ježdění, posouvala své časy dolu, zajela si několik osobáčků a jen tak letmo byla nejrychlejší ženou na tomto klání.

Start_endurance_Most_Wildmotors_2015

Radek Štěpánek se svou Hondou rovněž nezaznamenal žádné technické obtíže, přes den se v kvalifikaci v pohodě rozjel a na konci dne v endurance si dojel pro zlatý pohár.

Za to druhý týmový Fireblade zazlobil a to prakticky ve všech měřených rozjížďkách. Nejprve přestal táhnout pod plynem a mechanik měl rázem plnou hlavou starostí a ruce práce. Nakonec se jako zdroj poruchy ukázala palivová hadice. Tak hurá do další měřené rozjížďky, zajet lepší čas pro start v závodě Endurance. Honda se tentokrát ani nestihla pořádně zahřát a ve druhém kole přestala řadit.  Problémy se podařilo vyřešit na poslední chvíli, až poslední free pit line před 3 hodinovým závodem endurance naznačil že by vše mohlo fungovat a skutečně se zbytek dne již obešel bez technických problému ve stánku žlutého týmu.

Průběh závodního dne očima týmu Brain racing

Jako startující jezdec byl zvolen Jarda a tak po chvíli klidu honem do zaváděcího kola. Jarda na startu zcela nekolegiálně zachrápnul, poněvadž nejspíš nedával pozor. Stál na čáře, naproti své motorce, zatímco ostatní závodníci už běželi přes polovinu trati. Honda však netradičně nastartovala okamžitě a Jarda byl na výjezdu z retardéru na krásném 3. místě. Ještě v prvním kole se přes něj dostaly snad dvě motorky, nicméně během závodu došlo také k několika lehčím pádům rychlých kluků na předních místech a tak byl Radek na druhém žlutém Firebladu na konci odmávnut celkově jako třetí a ve třídě na prvním místě. A historie se neptá, kdo byl kdo, zda někdo z rychlejším náhodou před hochy nespadl.
Takže první endurance a plný počet bodů přinesl spoustu radosti, kterou bylo nutno řádně oslavit.

Kdo kvalitně oslavuje, ten brzy vstává. A tudíž byl celý tým hned po ránu svěží jako rybička. Technické problémy se vyhnuly všem, kromě Jardova Fireblada, který kousek pod vrchem přestával táhnout. Hadice byla navedena jinudy, tady přestává sranda. Zrovna to tak pěkně jezdilo a konec závodů se zdá nevyhnutelný. Ale opět přichází ke slovu Vašik Nývltu a do další jízdy již Faryk šlape jako hodinky.
Do sprintového závodu na 10 kol startuje nejprve Michal v šestistovkách. Rozjezd má perfektní, ale než pošle motorku do šikany, otře se o něj Márty a ještě další borec a Michal po závodě znechuceně konstatuje, že si to pokálel sám, protože se zaseknul na brzdách, když brzdil na stejném bodě jako v rychlém kole závodu a přitom v první kole závodu má po startu ještě mnohem nižší rychlost. Nakonec mu první dva rychlíci trochu poodjedou a Michal zůstává ve druhé skupince jedoucí o třetí až šesté místo a na konci závodu je z toho pěkné místo páté a body do poháru.

Rossinka Péťa zaznamenala výborný start v půlce pole a zanechává za sebou několik pánů jí čuchat výfuk. V první půlce závodu je statečně drží všechny za sebou a hoši jsou schopni předjetí pomaličku vracet teprve ve drué půli, kde Péťa přeci jen ztrácí síly. Nicméně i tak je z toho nádherný čas 1:54 a Rossinka je tak se svou Yamahou R6 velice spokojena. V hodnocení žen tak zcela jednoznačně získává první místo.

most_wildmotors_start_sprint_2015

Radek startoval ze 7. místa a po hladkém průběhu závodu, kde se vyvaroval jakýchkoliv excesů si odvezl body do celkového hodnocení. Na konci sezóny se budou jistě hodit.

Jarda na druhém Firebladu, kterému mechanik nakonec odladil motocykl startoval až z 11. místa. Zaznamenal ale výborný start, když předjel kluky ze třetí, ale i celou druhou řadu a ze šikany vyjížděl na 4. místě. Jezdec za ním mu to ale velice rychle vrátil a tak do 6. kola jezdil na pátém místě. V šestém kole ovšem začala přicházet únava z předchozího závodu endurance. Dalším předjetím byl odsunut na 6. místo a bohužel, i když motorka fungovala dobře, nebyl schopen držet rychlost a v předposledním kole se tak musel sklonit před dalším jezdcem na krásné Ducati Panigale se kterým ztratil kontakt po zdržení za kolařem. 7. místo v cíli však po startu z jedenácté pozice a na pozadí technických problémů vykouzlilo úsměv na tváři a spokojenost.

Endurance-start-run-Wildmotors-Most-SBK-e1433801630837Wildmotors Endurance Sprint zavody Most 5875 resized