Marc Márquez z Respol Honda Teamu v Německu při neúčasti Lorenza s Pedrosou potvrdil roli favorita a s přehledem ovládl Velkou cenu na Sachsenringu. Márquezovi okruh na Sachsenringu sedí. Zvítězit tam dokázal v roce 2010 na stopětadvacítkách i v letech 2011 a 2012 v závodech Moto2. Nyní přidal i vítězství v nejsilnější kubatuře.

Marc Márquez

„Jsem šťastný za vítězství. Ale triumfovat bez Daniho a Jorgeho na trati není tak úplně ono. Přeju jim rychlou rekonvalescenci,“ sdělil po závodě novinářům vítěz. Radoval se z toho, že se celému týmu povedlo splnit strategii, kterou si před závodem stanovili. „Byl to úplně jiný závod, než na jaké jsem zvyklý, hlídal jsem si náskok na čele. Je to pro mě dobrá zkušenost, ačkoliv spíš preferuju závody, ve kterých se víc bojuje,“ dodal Márquez, který rovněž ocenil, že na trati, na níž není prostor pro odpočinek, se celou dobu cítil fyzicky silný.

Velký optimismus sálal po závodě z pilota stáje Monster Yamaha Tech 3 Cala Crutchlowa. Aby ne, i přes zdravotní problémy dokázal vyjet druhou příčku. V průběhu tréninku dvakrát upadl a do závodu nastoupil s oděrkami a pohmožděninami na rukou a nohou. Po startu byl až šestý a musel si cestu dopředu probojovat přes Espargara, Bradla a Rossiho. „Měl jsem dobrý start, jenže Marc mě překřížil a já musel trochu vyjet, takže jsem byl najednou šestý a musel jsem předjíždět,“ popisoval Crutchlow: „S výsledkem jsem spokojený. Celý tým předvedl fantastickou práci. Po tomhle víkendu jsem ale fyzicky úplně vyčerpaný.“ Crutchlow vybojoval stupně vítězů počtvrté z posledních pěti závodů, což se jezdci z Velké Británie v nejvyšší třídě naposledy povedlo v roce 1982. Legendární Barry Sheen stál v sezóně 1982 na stupních vítězů šestkrát.

Třetí muž v pořadí Valentino Rossi měl v průběhu závodu problémy s přilnavostí pneumatik. Po startu vystřelil na první místo, ale hned v prvním kole ho předjel Bradl. Jeho jediného dokázal Rossi předjet znovu, před Márqueze a Crutchlowa, kteří mu postupně ukázali záda, už se znovu nedostal. „Stát na bedně, to je vždycky dobrý výsledek. Ale očekával jsem něco víc a lepší závod. Prvních deset kol nebylo špatných, ale potom přišly problémy, bylo pro mě obtížné zatáčet, hlavně v levotočivých zatáčkách jsem smýkal trochu moc,“ řekl jezdec Yamaha Factory Racing.