Karel Abraham v Praze představil svůj nový motocykl ART (Aprilia Racing Technology) v tradičních barvách týmu Cardion AB Motoracing. Abaja se na Aprilii svezl již při testech ve Valencii, ale nyní poprvé předvedl design, který jeho tým připravil pro letošní sezónu 2013.

Specifikace

Motocykl je vyrobený italskou továrnou Aprilia a spadá do kategorie tzv. CRT v rámci královské kubatury MotoGP. Tyto stroje kombinují prototypový rám vyvinutý speciálně pro MotoGP s motorem založeným na základech produkčního motoru.

Hmotnost (suchá): 165 kg
Výkon: víc než 230 koní
Max.rychlost: víc než 330 km/h
Objem nádrže: 24 litrů

Technické údaje
Motor
– Vodou chlazený čtyřtaktní čtyřválec se čtyřmi ventily na válec s objemem 999ccm
– Válce svírají úhel 65 stupňů.
Objem 999 ccm
Elektronika: Aprilia Racing ECU
Převodovka: 6 stupňová s možností úpravy poměru jednotlivých stupňů
Spojka: lamelová v olejové lázni
Řetěz: Regina

Podvozek
Rám: ART – hliníkový
Přední vidlice: Öhlins o průměru 48 mm
Zadní tlumení: Öhlins
Brzdy: Přední čtyřpístkové třmeny Brembo
2x kotouč Brembo o průměru 320 mm
Zadní dvoupístkový třmen Brembo, ocelový kotouč Brembo
Disky: 16,5“ hořčíkové OZ
Pneumatiky: Bridgestone

Karel Abraham představil motocykl ART pro sezónu 2013

Karel Abraham a ART pro sezónu 2013

Karel Abraham

“Vím, že se nejezdí na design, i přesto musím říct, že se mi ten letošní moc líbí. Letos je mým cílem být vždy mezi nejlepšími jezdci CRT. Také doufám, že bude v letošní sezóně prostor i pro bitvy s prototypy. Na některých okruzích je rozdíl mezi CRT motocykly a prototypy minimální. Ve Valencii jsem měl z Aprilie velmi dobrý pocit, hlavně v zatáčkách. Nyní bychom měli mít ještě lepší motor, takže se nemůžu dočkat testů v Sapangu.”

Marco Grana – šéf mechanik

“Ironicky řečeno, transformace od prototypu k CRT není pro mechaniky zas tak velký problém. Karel jezdil na Aprilii skoro celou svojí kariéru, takže získané zkušenosti pro nás budou výhodou. Každopádně jsme strávili hodně času v Noale, kde jsme se snažili motorce porozumět a také pracovat na tom, aby měl Karel motorku plně pod kontrolou.”

Karel Abraham St. – manažer týmu

“ART je jedním z nejlepších CRT motocyklů. Přechod z prototypu na CRT není krokem zpět. Věřím, že budou CRT schopny srovnání s prototypy. Navíc budou mít, díky novým regulacím, daleko víc pozornosti.”