Loni v létě podepsal Australan Casey Stoner dvouletou smlouvu s japonskou Hondou a už během prvního posezónního testu ve Valencii ukázal, že mu motocykl Honda RC212V opravdu sedl. Nyní dominoval i testům v Malajsii, po kterých poskytl rozhovor.

Casey, jak probíhaly tři dny testování v Malajsii?

„Celkově jsme dokázali udělat určité kroky, které vedly k dalšímu zlepšení. Vyzkoušeli jsme mnoho věcí, střídali jsme dva podvozky, jeden byl nastaven tvrdší a druhý byl flexibilnější. Snažili jsme se zjistit, který nám poskytne lepší kontakt. Stále neděláme nějaké výrazné změny v nastavení, což je podle mě pozitivní. Jen jsme testovali různé věci, abychom si potvrdili, jak pracují. Na konci testu naše motorka pracovala mnohem lépe na použitých pneumatikách s různým řízením kontroly trakce. Nyní se dá mnohem rychleji brzdit a guma neklouže, takže máme lepší rychlost v zatáčkách.“

Jaký je rozdíl mezi Hondou a Ducati?

„Tyto dva motocyklu vyžadují zcela jiné ovládání. Honda mě zatím neustále překvapuje. Když jsem v nájezdu do zatáčky příliš dlouhý tak se najednou ocitnu se až na bílé čáře ohraničující vnitřní stranu dráhy. To je velký rozdíl a musím si na to ještě zvyknout. Stále mám občas problém najít správný bod pro nájezd do zatáčky. Postupujeme ale krok za krokem a během tohoto testu jsme udělali další pokrok.“

Myslíš si, že současné nastavení bude stačit nebo budou muset inženýři ještě něco změnit?

„Pracovali jsme na různých nastaveních a od posledního testu jsme přišli s nějakými zlepšeními, ale myslím si, že během dalšího testu to budeme moci ještě vylepšit. Zlepšili jsme nastavení elektroniky, ale my sami tento problém zcela vyřešit nemůžeme. Myslím si, že by tento problém měli vyřešit inženýři v továrně, oni jsou jediní, kteří mohou najít dobré řešení.“

Je tvůj kontakt s předním kolem motocyklu lepší než v loňském roce?

„Ano a to o dost. Honda potřebuje zcela jiný jezdecký styl než Ducati. Je jasné, že to není pomalá motorka. V posledních čtyřech letech jsem vyhrál více závodů, než kdokoli jiný, ale ona je prostě jiná. S Ducati jsme měli na tomto okruhu velké problémy s podvozkem a zavíralo se nám řízení v dlouhých zatáčkách. Oproti tomu byly tři dny na Hondě fantastické. Ve čtvrtek jsem havaroval po ztrátě přilnavosti na předním kole, ale to už se víckrát neopakovalo. Ve srovnání s minulostí je to velký rozdíl.“

Splnil motocykl Honda tvá očekávání?

„Je to zvláštní pocit. Při prvním testu ve Valencii jsem čekal, že něco bude fungovat lépe a ve skutečnosti to bylo naopak. Očekával jsem, že budu mít problémy na brzdách, ale ve skutečnosti bylo vše v pořádku. Myslel jsem si, že motor bude mít při akceleraci obrovskou sílu, ale ve skutečnosti je klidný a plynulý. S tím, co mám k dispozici jsem spokojený a ve skutečnosti je to lepší, než jsem čekal. S celým balíčkem jsem spokojen.“