Český tým Cardion AB Motoracing se rozhodl pro sezónut 2013 změnit motocykl, který bude v MotoGP sedlat Karel Abraham. V pátek podepsali zástupci týmu smlouvu s Luigim Dall´Ignou, technickým a sportovním ředitelem Aprilia Racing. Znamená to posun Abaji mezi motocykly CRT,  jeho nový stroj ART bude vycházet ze sériové Aprilie RSV4 a prototypového rámu.

Manažer týmu Cardion AB Motoracing, Karel Abraham st. k přestupu řekl:
„Náš tým vstupoval v roce 2011 do MotoGP s motocyklem Ducati Desmosedici GP11 a jezdcem, který byl v té době nejmladší ve startovním poli a druhý nejmladší v historii třídy MotoGP. V sezoně jsme dosáhli několika významných úspěchů – Kája dvakrát dokončil závod na sedmém místě, několikrát se do závodu kvalifikoval nejrychlejším časem z motocyklů Ducati. Byl rychlý, velmi rychle si na motocykl zvykl, spolupráce s Ducati byla vynikající, práce inženýrů i vývoj motocyklu na profesionální úrovni.

Na konci sezony Ducati vyvinula koncepčně jiný motocykl pro rok 2012. Bohužel už první zkušenosti s ním nebyly pozitivní, motorku bylo velmi těžké naladit a bylo jasné, že stroj je třeba dál velmi intenzivně vyvíjet. To se sice dělo, ale pouze na úrovni továrního týmu, satelitním týmům byla jakákoliv evoluce zapovězena. Satelitní týmy tak jezdí doteď prakticky na těch stejných motocyklech, které testovaly loni v listopadu. To vede až k absurdním situacím. Například před Brnem jsme dostali nový motor, který ale nepasoval do původního rámu z října 2011. Bylo nutné rám doslova silou upravit a kvůli rozložení hmotnosti bylo nutné jezdce dovážit tříkilovou zátěží! Přístup továrny – zejména hlavního inženýra Filippa Preziosiho – se v průběhu sezony navíc zhoršoval. Zatímco běžná praxe je taková, že se motorka ladí pro konkrétního jezdce, my jsme byli tlačeni do opaku – aby se jezdec přizpůsoboval nastavení diktovanému Ducati. To je pro nás nepřijatelné. Přestože jsme měli na sezonu 2013 opci na motocykl Ducati, rozhodli jsme se ji nevyužít a dát šanci novému partnerovi.

Cardion AB Motoracing podepsal kontrakt s Aprilia Racing

Cardion AB Motoracing podepsal kontrakt s Aprilia Racing

Připravované partnerství s Aprilií vykrystalizovalo z dřívější úzké spolupráce se španělskou stájí Aspar. V nižších kubaturách jsme spolu sdíleli inženýry a vzájemně si pomáhali. Oba týmy v roce 2011 přešly do MotoGP k Ducati, Aspar ale po roce od spolupráce odstoupil a šel právě k ART – Aprilii. My jsme vzhledem k úspěchům pokračovali u Ducati. Po prvních neshodách jsme ale přirozeně zahájili jednání právě s Aprilií. Jezdci tento stroj považují za velmi kvalitní a spolehlivý a především podpora továrny Aprilia umožňuje jezdci a mechanikům týmu podílet se na vývoji a nastavení. Motocykly CRT během letošní sezony zrychlují a věříme, že v nich je budoucnost. ART – Aprilia navíc jednoznačně ukazuje, že je mezi motocykly CRT nejvíce konkurenceschopná.

Rok 2013 pro nás bude rokem testovacím a ladícím. V roce 2014 by měly vejít v platnost nová technická pravidla, která CRT kategorii velice přiblíží továrním strojům.“

Prohlášení Karla Abrahama, jezdce MotoGP:
„Sezona 2012 je pro nás bohužel krokem zpátky. Je škoda, že spolupráci s Ducati končíme za takovýchto okolností, ale letos prostě nefungovala tak, jak by měla. S Aprilií jsme jednali už delší dobu a já věřím, že to bude dobrá spolupráce. Vnímám to jako nejlepší možné řešení. Čeká nás tvrdá práce, ale pro nás je důležité, že někam povede, že nebudeme přešlapovat na místě. S Aprilií už jsme spolupracovali ve dvěstěpadesátkách a hlavně v poslední sezoně před zrušením kubatury a zavedením Moto2 fungovala naše spolupráce velmi dobře. Doufám, že teď na ni navážeme.“