Při tiskové konferenci v Misanu se Loris Capirossi, 38 letý jezdec týmu Pramac, postavil před novináře a ve velmi emoční atmosféře oznámil, že na konci sezóny odchází ze šampionátu a svou jezdeckou kariéru končí.

Po neuvěřitelných dvaadvaceti sezónách ve světovém šampionátu mistrovství světa silničních motocyklů tak končí jedna z legend. Jezdec týmu Pramac svůj odchod komentoval takto: “Prvně bych rád řekl, že tato sezóna je pro nás velmi těžká, zatím se nám nepodařilo najít takové nastavení, abychom mohli jezdit rychleji. Před sebou máme ještě šest velkých cen a já i můj tým se budeme snažit udělat maximum. Budu se snažit o dobrý výsledek.”

Loris Capirossi a Valentino Rossi

Loris Capirossi a Valentino Rossi

MotoGP veterán a celkem trojnásobný vítěz šampionátu pak dodal: “Je to pro mne velmi obtížné tohle říct, protože po 22 sezónách je tohle moje poslední velká cena v Itálii, protože jsem se rozhodl skončit. Je to pro mě divné slyšet ostatní jezdce mluvit o testování nových motorek a vědět, že já už u toho nebudu.” Italskému jezdci se dostalo potlesku ve stoje, když ve velmi emoční chvíli neudržel slzy.

“Hodně jsem o konci kariéry uvažoval a myslím, že je to pro mě ten správný moment. V šampionátu je hodně silných a rychlých jezdců.” Pak se Capirex otočil k přítomným jezdcům,Valentino Rossimu, Casey Stonerovi, Dani Pedrosovi a Ben Spiesovi a zavtipkoval: “Také bych rád klukům řekl, aby mi v posledních závodech pomohli, protože mám přesně 99 pódiových umístění!”

Capirossi dodal, že zatím přesně neví, co bude po skončení kariéry dělat, ale s jistotou řekl, že motocyklové závodění to určitě nebude. Loris ještě řekl: “V životě není jednoduché dělat takové rozhodnutí, zvláště po tolika letech, ale jsem si jist, že můj nový život bude úžasný, tak jako byl tento.”

Na závěr poděkoval všem fanouškům, svému týmu a všem lidem, kteří ho za ta léta podporovali.

Vedle sedící italská legenda Valentino Rossi k tomu dodal: “Mám na Lorise mnoho vzpomínek, pamatuji si jeho první závod v Suzuce na stopětadvacítce. Hrozně jsem mu fandil, když soupeřil s Maxem Biaggim! Společné bitvy na trati byly skvělé. Několikrát jsme bojovali až do samotného konce, pamatuji si jednu z dvěstěpadesátk o titul v roce 1999, potom i v pětistovkách. Nejvíc si ale pamatuji závod v Mugellu a v Sepangu v roce 2006, kdy jsme bojovali do posledního kola. Myslím, že Loris je jedním z nejlepších závodníků v tomhle sportu.”

Loris Capirossi se loučí se závoděním

Loris Capirossi se loučí se závoděním

Capirexova kariéra v číslech

1990 – Capirossiho debut ve stopětadvacítkách, kdy v sedmnácti letech vyhrává na své Hondě titul mistra světa.
1991 – Na stejném motocyklu obhajuje titul a stává se dvojnásobným mistrem.
1992 – Vstupuje do dvěstepadesátek, kde druhou sezónu končí na druhém místě a v roce 1994 na místě třetím.
1995 – Odchází do nejsilnější kubatury o objemu 500ccm. V šampionátu je desátý.
1996 – Opouští Hondu a sedlá Yamahu 500ccm, se kterou získává celkové desáté místo.
1997 – Loris se vrací do dvěstěpadesátek na stroji Aprilia, se kterou o rok později získává další mistrovský titul.
1999 – Lorisův poslední rok ve dvěstěpadesátkách, kdy se mu nedaří obhájit titul a skončí na třetím místě.
2000 – Vstupuje  zpět do nejsilnější kubatury na Hondě a během tří let získává sedmé, třetí, jedno sedmé místo.
2003 – Zlomový rok. Capirex přechází k Ducati na závodní speciál Ducati GP3. S italskou Ducati získává čtvrté místo. U Ducati     zůstává další čtyři roky s nejlepším umístěním v roce 2006, kdy končí na třetím místě.
2008 – Loris přestupuje k současnému týmu Rizla Suzuki, kde sedlá speciál GSV-R a získává 10. místo. Další ročníky se mu příliš nedaří a se Suzukou postupně obsazuje devátou a šestnáctou příčku.
2011 – Capirex přechází k týmu Pramac a sedlá Ducati. Sezóna ale nevychází podle představ a před třináctou a domácí velkou cenou, kdy je na průběžném šestnáctém místě (průběžné pořadí), oznamuje odchod ze světa motocyklového závodění.

Capirex na Ducati

Capirex na Ducati bojuje s Rossim