Motocyklová federace rozhodla o nových pravidlech v seriálu Moto Grand Prix. Změna pravidel v nejsilnější kubatuře MotoGP, dovoluje testování strojů i samotným jezdcům, oproti dřívějším pravidlům, kdy testovali pouze “testovací” jezdci. Jednotlivé týmy jsou dále limitováni 250 pneumatikami přičemž na jednoho jezdce MotoGP připadá 120 pneumatik.
Dále byl warm up doplněn o jakousi kvalifikaci pro ty jezdce, kteří v trénincích a standardní kvalifikaci nezajedou kvalifikační čas 107% nejrychlejšího jezdce. Tito pomalejší jezdci tedy dostali ještě šanci zajet si čas ve warm upu.

Motocyklová federace se také dohodla na tom, že jezdci, kteří se nekvalifikovali do závodu během standardních kvalifikací, mají další možnost v ranním warm-upu, ale pouze pokud se jim podaří zajet nejhůže 107% času nejlepšího jezdce.

Jezdec, který bude v nadcházející sezóně startovat z pit lane, si počká ještě deset vteřin poté, co se rozsvítí zelené světlo na výjezdu z boxů.

Startovací stroj mohou na roštu nově použít jezdci všech kubatur. Ohříváky pneumatik mohou být nově sundány pouhou 1 minutu před startem, generátory ale musí být odpojeny o dvě minuty dříve.
Další novinkou v seriálu je skutečnost, že motocykly všech kubatur musí být v případě deště vybaveny koncovým červeným světlem.
Minimální hmotnost speciálů MotoGP se v  nadcházející sezóně zvýší ze současných 153kg na 157kg a v sezóně 2013 na rovných 160kg.
Jezdci v kubatuře Moto3 musí být vybaveni předním kolem 2.50″ x 17″ a zadním 3.50″ x 17″.

MotoGP

MotoGP