Již dlouho se v paddocku závodů MotoGP hovoří o tom, že by měli být nastaveny nějaké váhové limity, aby nebyli v závodech zvýhodněni menší závodníci oproti těm větším. Nejvíce bývá s tímto problémem spojován Španěl Dani Pedrosa, který patří k těm nejmenším a nejlehčím z celého startovního pole královské kubatury MotoGP.

Jen pro představu, Pedrosa je o celých 21 kilogramů lehčí, než nejtěžší závodník v MotoGP a to je například při akceleraci ze zatáček už znatelný rozdíl. Je logické, že po změně volají právě nejvíce znevýhodnění jezdci (ti největší), ke kterým patří i několikanásobný mistr světa Ital Valentino Rossi nebo jeho krajan Marco Simoncelli.

Marco Simoncelli k této otázce říká: „Mým problémem je fakt, že jsem větší než ostatní jezdci a kvůli tomu spotřebuje moje motorka více paliva. Musíme proto používat úspornější nastavení motoru, potom ale bohužel nemám tak dobrý výkon na dlouhých rovinkách a je obtížné stíhat jezdce jako je Pedrosa.“

Naopak Pedrosa současná pravidla obhajuje: „Tento příběh mne provází celou moji kariéru. Když jsem začal závodit ve dvěstěpadesátkách, všichni říkali, že nemůžu jezdit, protože jsem moc malý. Potom jsem začal vítězit a všichni to začali svádět na moji váhu. Nyní je to to samé v MotoGP. Už na to nic ani neříkám, protože mne tyto debaty unavují. Přiznávám, že mám na rovinkách při akceleraci výhodu, ale nikdo nemyslí na to, že potom mám v zatáčkách menší grip a nemůžu brzdit stejným způsobem jako ostatní jezdci. Tím, že mám nižší váhu, tak nemůžu tak dobře přenášet váhu na motorce jako větší závodníci. Kdybych měl o deset centimetrů více, tak bych mohl zaujmout na motorce mnohem lepší jezdeckou pozici. S mojí současnou výškou mohu zatížit pouze jednu část motorky v jedné chvíli, buď přenesu váhu na předek, střed nebo stranu. Myslím, že nejsem díky své velikosti ve výhodě oproti ostatním.“