Ve svých dvaadvaceti letech si rodák z Německa, Stefan Bradl, dojel pro titul Mistra světa silničních motocyklů střední kubatury Moto2. Stal se tak nejmladším Němcem, který dosáhl nejvyššího stupně. Pro Německo je to po dlouhých osmnácti letech, kdy vyhrál stopětadvacítky Dirk Raudies, pořádný úspěch.

Šampión Moto2 2011 Stefan Bradl a jeho tým

Šampión Moto2 2011 Stefan Bradl a jeho tým

Stefan Bradl

Tým: Bankia Aspar Team 125ccm

Motocykl: Aprilia
Narozen: 29. listopadu 1989 – Augsburg – Německo

Věk: 22 let
Váha: 61 kg
Výška: 170 cm

 

Stefan Bradl, syn Mistra světa dvěstěpadesátek, Helmuta Bradla, si poprvé ve své kariéře vyzkoušel Grand Prix v roce 2005 na motocyklu o objemu 125ccm, kdy jako jezdec na divokou kartu odjel celkem tři závody. Poté přišla nabídka a Bradl vstoupil do MS v sezóně 2006.

První sezóna v Grand Prix pro něho ale neskončila nejlépe, během zahřívacího kola před Malajskou Velkou cenou utrpěl Bradl těžký pád, při kterém do něho narazil další motocykl a zlomil mu nohu. I tak to Stefanovi stačilo na to, aby dostal možnost závodit v roce 2007 s tovární Hondou 125ccm. Stefan to ale odmítl a místo toho přešel do Španělského šampionátu, který ten rok vyhrál.

V roce 2008 se Bradl vrátil do seriálu MotoGP a společně s týmem Kiefer Racing  během sezóny dokázal vyhrát celkem dva závody a šest pódií. V šampionátu skončil celkově na čtvrtém místě. Rok 2009 byl pln očekávání, která se ale nenaplnila a Bradl v konečném pořadí obsadil až desáté místo.

S příchodem nové třídy Moto2 v roce 2010 se tým Kiefer i Bradl rozhodli odejít ze stopětadvacítek a zkusit štěstí v šestistovkách. Bradl dokázal vyhrát závod v Estorilu a celkově v sezóně ukázal několik silných výkonů.

Do začátku sezóny 2011 Bradl vstupuje velmi dobře, kdy si před první Velkou cenou v Kataru vyjel pole position. Jeho skvělá forma se odrazila v jeho výkonech, kdy do prvních pěti závodů odstartoval z prvního místa a celkem čtyři závody ze šesti závodů vyhrál.

Jeho největším rivalem v boji o titul se stal nováček Marc Márquez, který dokázal několikrát vyhrát. Bradl si ale uchoval chladnou hlavu a po celou dobu podával konzistentní výkony do osmého místa, vyjma pádu v Assenu.

Oba jezdce čekala závěrečná bitva o titul v Malajsii a možná i ve Valencii. Márquez se ale zranil a Velkou cenu na okruhu v Sepangu vyhechal. Stefan Bradl byl tak korunován novým Mistrem světa třídy Moto2.

Statistika

Kubatura

Moto2

První GP 2010 – GP Kataru
První pole position 2011 – GP Kataru
První pódium 2010 – GP Portugalska
První vítězství GP 2010 – GP Portugalska
Vítězství GP celkem 5
Druhé místo 5
Třetí místo 2
Pódium 12
Pole position 7
Mistr světa 1

 

Stefan Bradl v sezóně 2011