Španělský jezdec nejnižší kubatury, Nicolas Terol, při posledním závodním víkendu oslavil titul šampióna. Stal se tak posledním závodníkem této kubatury. Od příští sezóny již budou stopětadvacítky minulostí, vystřídají je speciály se čtyřtaktními motory s objemem 250ccm.

Nico Terol - Šampión stopětadvacítek 2011

Nico Terol - Šampión stopětadvacítek 2011

Nicolas Terol

Tým: Bankia Aspar Team 125ccm
Motocykl: Aprilia

Narozen: 27. září 1988 – Alcoy – ŠpanělskoVěk: 23 let
Váha: 60 kg
Výška: 171 cm

 

Nico Terol se v seriálu MotoGP objevil poprvé v roce 2004, kdy zaskakoval za Mike di Meglia právě ve stopětadvacítkách. Při poslední Velké ceně ve Valencii udělal velký dojel, když dojel čtvrtý. Následující sezónu nastoupil do šampionátu s motocyklem Derbi. V druhé polovině sezóny 2006 se hodně zlepšil a dojížděl pravidelně v první desítce, pak ale přišla příliš nepovedená sezóna 2007, kdy se zlepšení nekonalo.

V roce 2008 Terol přestoupil k Aprilii a jeho kariéra odstartovala rychle vzhůru. Už v Jerezu si dojel pro své první pódium, kterému následovalo vítězství při VC Indianapolis. V šampionátu pak skončil celkově pátý.

Rok 2009 přišlo další zlepšení, kdy Terol skončil jako třetí muž šampionátu stopětadvacítek. Jeho výkony mu ale přinesli kontrakt s týmem Aspar pro sezónu 2010. Nico končí pouhých 14 bodů od Marquéze, světového šampióna sezóny 2010. Jeho výkon byl ale afektován zraněním zad, které si přivodil při pádu Katalánii a musel vynechat i další závod v Německu.

Rok 2011 už si Terol nenechal vzít. Hned na úvodu nastavuje letošní tempo, kdy vyhrává pět ze sedmi prvních závodů a je jasným adeptem na titul. V polovině sezóny je ale nucen pro zranění vynechat závod v Assenu a ani Brno mu pro technické problémy nevychází. Pak ale Nico upevňuje svou pozici výhrou tří závodů v řadě.

Boj o titul šampióna 2011 je napínaví až do samotného konce, kdy o titul bojuje s Němcem Johannem Zarcem. Terol ale před svým domácí publikem v posledním závodu sezóny končí druhý a to mu stačí pro zisk prvního titulu Mistra světa silničních motocyklů a zároveň i posledního v kubatuře 125ccm, protože od nadcházející sezóny 2012 malorážky nahradí kubatura Moto3 se čtyřtaktními motocykly o objemu 250ccm.

Statistika

Kubatura

125ccm

První GP 2004 – GP Valencie
První pole position 2010 – GP Francie
První pódium 2008 – GP Španělska
První vítězství GP 2008 – Indianapolis
Vítězství GP celkem 13
Druhé místo 16
Třetí místo 5
Pódium 34
Pole position 8
Mistr světa 1

 

Nico Terol v sezóně 2011