Melandri San Carlo Honda

Melandri San Carlo Honda

Motocykl Honda RC212V s kubaturou 800 ccm vyvinutý společností Honda Racing Corporation je zkonstruován se zřetelem k několika klíčovým faktorům – vyváženosti, rychlosti a svižnosti jízdy. Motocykl používaný v letošním roce je důkazem pokračující kvalitní konstruktérské práce společnosti Honda Racing Corporation a týmu Gresini, který pro tuto sezónu převzal z loňského modelu všechny osvědčené prvky.

Když vznikaly první návrhy tohoto stroje, který měl včas na začátek sezóny 2007 nahradit model RC211V, konstruktéři společnosti HRC kladli velký důraz na jeho vyváženost. „Když jsme začali vyvíjet motocykl kategorie 800 ccm, který je druhou generací motocyklu Honda MotoGP, hlavní prioritou pro nás bylo dosáhnout vynikající ovladatelnosti a řiditelnosti,“ uvádí vedoucí projektu.

„Na rámu motocyklu jsme dále posílili těžiště hmoty stroje navržené pro model motocyklu Hodna RC211V s cílem zlepšit svižnost a rychlou ovladatelnost motocyklu. Motocykl působí navenek agresivně a dostatečně moderně pro novou generaci motocyklů, je snadno ovladatelný a má dobré aerodynamické vlastnosti.“

Kromě zcela nové konstrukce rámu a zavěšení kol se konstruktéři museli vypořádat i s dalšími obtížemi. Změna předpisů vztahujících se na velikost motorů, které začaly platit pro sezónu 2007, vedla k tomu, že bylo nutné použít menší motor kubatury 800 ccm (ve srovnání s dříve používanými motory kubatury 990 ccm).

„Rozhodli jsme se, že pro nově snížený objem motoru 800 ccm bude nejvhodnějším řešením V4,“ dodává Okuma. „Nezaměřili jsme se výhradně na dosažení co nejvyšších otáček, ale i na stabilní výkon, který může mít výrazný dopad na časy dosažené v jednotlivých kolech závodu. Použitím vylepšených ovládacích prvků jsme získali motor s dobrou ovladatelností při nízké a střední zátěži a vynikajícím výkonem během zrychlování, kdy je motor maximálně zatěžován.“

Melandri

Pokud bychom soudili jen podle výsledků zkušebních jízd, model RC212V zkonstruovaný pro sezónu 2009 by katapultoval jezdce stáje Gresini – Toniho Eliase a Alexe de Angelise, do čela skupiny závodníků v kategorii MotoGP. Po úvodních zkouškách svého nového speciálu pro letošní sezónu, které probíhaly v Kataru, jezdec stáje Gresini Alex Angelis poznamenal: „Nový model RC212V je rozhodně soutěživý stroj, především díky výkonu motoru, takže musíme zapracovat i na sobě, abychom jej mohli využít na maximum.“

Toni Elias se na sezónu 2009 vrací do týmu Gresini a přináší s sebou bohaté zkušenosti. Tento španělský závodník poprvé vyzkoušel nový motocykl na okruhu v Sepangu, než byly jízdy předčasně přerušeny kvůli dešti. I přesto Toni prohlásil: „I když jsem na novém motocyklu absolvoval jen dvanáct kol, udělal na mě velmi dobrý dojem model RC212V je malý a svižnější, než jeho předchůdce.“

Simonceli

Šéf týmu Fausto Gresini rovněž nešetří chválou. „Můžeme se spolehnout na společnost HRC, která při konstrukci speciálu RC212V pro sezónu 2009 odvedla vynikající práci a která týmu San Carlo Honda Gresini zaručí po celou sezónu špičkovou technickou podporu pro oba stroje.

Technické údaje

Model: Honda RC212V
Typ motoru: Čtyřtaktní čtyřválec DOHC V-4
Systém chlazení: Kapalina
Obsah motoru: 800 ccm
Výkon: 200 cv
Typ rámu: Hliníková dvojitá trubka
Kola (přední): Bridgestone, 16,5“
Kola (zadní): Bridgestone, 16,5“
Zavěšení kol (přední): Teleskopická vidlice Showa
Zavěšení kol (zadní): Závěs Showa Pro
Celková délka: 2050 mm
Celková výška: 1125 mm
Rozvor kol: 1440 mm
Světlá výška: 125 mm
Hmotnost: Přes 148 kg
Objem palivové nádrže: 21 litrů

Marco Melandri

V roce 2003 udělal Marco Melandri svůj debut v Moto GP závoděním na motocykle  Yamaha M1 pro tovární tým Yamaha. V jeho první sezóně na vrcholné úrovni skončil na 15. pozici, získal některé slibné výsledky a několik prvních míst na startovním roštu. Ale byla to komplikovaná sezóna s nešťastnými pády, jak na začátku, tak i na konci.

V roce 2004 přešel do Fortuna Gauloises Tech 3 satellite týmu, kde potvrdil svou reputaci nejslibnějšího a nejmladšího jezdce v Moto GP a mohl se pochlubit dvěmi výbornými pozicemi v Barceloně a v Assenu. Sezónu 2004 dokončil celkově na 12. místě v šampionátu jezdců Moto GP.
Rok 2005 je znamením zlomu v  kariéře – Marco Melandri vstupuje do Hondy a začíná závodit na motocyklu Honda RC211V pro tým Telefónica Movistar Honda a ve stejném okamžiku se stává týmovým kolegou Seta Gibernaua.