První den posledních oficiálních testů vyvolal značnou frustraci v mnoha týmech, které potřebovaly sbírat data. Předsezónní testy na okruhu Jerez provázela silná přechodná oblačnost. Někteří vodu vítali, jiní si samozřejmě přáli sucho.
Rozptyly jednotlivých časů byly díky dešti značné. Většina jezdeckého pole den strávila v boxech.

motogpnews.cz  Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing

motogpnews.cz Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing

Byl to první mokrý den před novou sezónou, proto byl déšť velmi důležitý. Bojovali jsme s problémem velmi rychle mizející zadní gumy na osychající trati, ale tento problém nejspíš řešili úplně všichni.

Přijeli jsme do Španělska dát si na pláži koktejl a trochu si odpočinout, to se ale nejspíše nepodaří, žertoval se smíchem Colin Edwards pilot stáje NGM Mobile Forward Racing poté, co na konci dne dosáhl 20. času. Ani nechci tvrdit, že to byl dobrý den, naším úkolem bylo získat data pro setup na déšť a pochopit nastavení mappingu elektroniky. Nezáleží na tom, kolik problému jsi vyřešil na suchu, na mokré tratí se zvětší asi o milion.

Piloti stáje Repsol Honda Dani Pedrosa a Marc Márquez dnešní den uzavřeli na druhém a třetím místě.

Dnes silně pršelo, bylo to dobré pro získání citu pro bike, svěřil se Dani Pedroda. Udělali jsme na motorce jen nepatrné změny v nastavení, abychom si před závody zvykly, opravdu, těším se, až bude zase sucho.

Celé startovní pole bojovalo pouhými 4 sadami mokrých pneumatik Bridgestone a enormním úbytkem jejich pryže na osychající trati.

Dešťové gumy nás svým počtem velmi omezují. Na zítra očekáváme deště ještě víc a doufáme najet 40-50 kol v opravdu mokrých podmínkách prohlásil Bradley Smith, který je připraven na svůj debut na Monster Yamaha Tech 3. Není to šťastná situace. Znamená to znamenat, že na začátku sezóny budeme připraveni méně, než si přejeme. O to víc koncentrace musím vyvinout.

Na 21. místě australský rookie Bryan Staring potvrdil, že potřebuje odjet více kol na suchu. To ho ale neodradilo od testování na mokré trati, kterou miluje.