Valentino Rossi chce dále v závodech používat standardní rám factory Yamaha YZR-M1, které jel v prvních třech kolech MotoGP 2013. Došel k tomu poté, co pro sebe v testech nového chassis nenašel žádnou výhodu.

Vale Rossi testing new Chassis on Yamaha YZR-M1 2013

Vale Rossi testing new Chassis on Yamaha YZR-M1 2013

Rossi testoval rám poslední specifikace 2013 v proměnlivém počasí v posledních předsezónních testech v Jerezu na konci března a rozhodl se používat chassis z předsezónních testů v Seppangu.

Včerejší horké a vlhké podmínky v Jerezu zajistily skvělou zpětnou vazbu pro přímé porovnání obou provedení, když zajel 5. nejrychlejší čas. Devítinásobný mistr světa zakončil s časem 1.39.397 přičemž zaostával o 0.573s za Marcem Márquezem, udávajícím tempo na Repsol Honda RC213V.

Valentino Rossi prohlásil: “Tyto chassis jsem testoval již na konci března, sice v mokrých podmínkách, ale více méně jsem je pochopil a pro další tři závody zůstávám u standardu. Dnes bylo možné otestovat to nové skutečně důkladně v perfektním počasí, udělal jsem přímé porovnání na stejných pneumatikách a nakonec to bylo o něco lepší vpředu, ale zase o trochu těžší při akceleraci. Takže budeme pokračovat se standardním, které jsem jel v posledních třech podnicích.”

Poté co Repsol Honda v Texasu a Jerezu získala 1. a 2. místo dvakrát za sebou, začínají Lorenzo i Rossi na techniky Yamahy tlačit, aby byla technická vylepšení dodána co nejrychleji. Valentino Rossi nyní za Márquezem zaostává o 18 bodů v honbě za světovým titulem dodal: “Máme trochu obavy, protože v prvním závodě jsme zakončili na prvním a druhém místě a celý tým Yamaha byl šťasten. Nyní ale Honda 2x zakončila před námi. A hlavně tady v Jerezu, na trati, kde jsme měli být Hondě blíže. Musejí na tom zamakat, ale to oni dělají.”Na otázku co je největší momentální slabinou Rossi řekl, že rozhodující byla životnost pneumatik a tady by mohla pomoct nová převodovka se systémem seamless shift, která při řazení nepřerušuje dodávku výkonu, jako používají u Hondy od roku 2011.

Na Yamahu je nyní ze strany Lorenza a Rossiho na vyvinutí této nové převodovky vyvíjen obrovský tlak. Tato má zajistit hladší změnu převodů nahoru, respektive zlepšit  stabilitu při akceleraci.
Rossi dodává: “Myslím, že klíčem je zajistit lepší funkci pneumatik, bude tedy nutné modifikovat bike tak, aby pneumatiky méně namáhal. Samozřejmě, převodovka je důležitou součástí proti Hondě, pomohla by změnit stav. Doufám a myslím, že Yamaha na tom pracuje, ale nevím kdy dorazí. Doufám, že to bude co nejdříve.”
Yamaha potvrdila, že vývoj seamless shift gearbox momentálně v Japonsku běží. Nebyl však uveden žádný časový rámec, kdy má být systém připraven k závodnímu použití pro Lorenza a Rossiho.

Šéf Yamahy Lin Jarvis uvedl, že seamless shift gearbox je jedním z nejdůležitějších vývojových projektů, na kterých se momentálně v japonské Iwatě pracuje. Pro budoucí vývoj to je nejdůležitější prvek, na kterém se nyní pracuje.
Na otázku, co nutí Lorenza a Rossiho čekat na dodání nového systému, zda čas, nebo finance Lin Jarvis odpověděl: “Nejdůležitějším faktorem zde je fakt, že vyvinout nový systém od začátku vyžaduje hodně času. Bohužel naši soupeři odstartovali vývojový proces o dva roky dříve, a nyní se je snažíme dohnat. Nemůžete ani požadovat dodání nové převodovky příliš brzy. Nejhorší scénář je nehoda s pilotem, což by velmi draze ovlivnilo šamponát. Faktem je, že nová převodovka musí být podrobena velikému, obrovskému množství testů a spolehlivost je zcela rozhodující.