Většina pilotů MotoGP využila oficiálního testování, které se odehrálo v pondělí 27. srpna 2012 na Masarykově okruhu v Brně, tedy den po Velké ceně České republiky. Nejrychlejším mužem na trati byl Cal Crutchlow před Andrea Doviziosem a Jorge Lorenzem. Mimo tradiční piloty MotoGP se na trati ukázali i nováčci.

Crutchlow, který v neděli získal své první pódium v kariéře jezdce MotoGP, měl v pondělí za úkol jednak testování drobných věci na své Yamaze, ale také soustředění na konzistentní tempo. Jeho týmový kolega Andrea Dovizioso byl nejrychlejší v ranních jízdách. Při testování se soustředil hlavně na nastavení předních tlumičů  a nastavení motoru při průjezdu zatáčkami.

Tovární jezdec Yamahy, Lorenzo, vyjel nejdříve na trať se svým současným motocyklem YZR-M1 (2012), na kterém zajel svůj nejrychlejší čas dne. Chvíli před obědem si prohodil stroje a na okruh vyjel s novým prototypem rámu, ve kterém byl vsazen současný motor. Španěl se ale nedostal pod zajeté časy z rána a jak sám řekl, na stroji necítil žádné zlepšení oproti současné M1. Jeho týmový kolega Ben Spies pracoval na problémech s nastavením svého motocyklu a na konci dne byl sedmý.

Dani Pedrosa z Repsol Hondy testoval nové díly na své RC213V a skončil čtvrtý. Nicméně motocykl čekají ještě další upgrady před dalším testem příští týden v Aragónu. Jonathan Rea, jezdec ze seriálu Mistrovství světa Superbiků (Ten Kate Honda), dostal šanci se svést na Stonerově motocyklu a nahradit loňského mistra v nadcházejících závodech. Brit se s motocyklem hlavně seznamoval a na konci dne skončil osmý s pouhou 3 vteřinovou ztrátou na vedoucího jezdce. Od rána se zlepšil o dvě vteřiny a svůj nejlepší čas zajel až v posledním kole.

Dalším jezdcem, který se účastnil pondělních testů byl Stefan Bradl z týmu LCR Honda, který skončil na páté pozici. Němec testoval nové přední i zadní tlumiče, přičemž se snažil vylepšit přilnavost zadního kola. Šestý skončil svěřenec Fausta Gresiniho,  Álvaro Bautista, který se taky věnoval tlumičům. Jako jediný jezdec Hondy používá značku Showa. K nalezení správného nastavení měl k dispozici 3 Showa mechaniky, kteří analyzovali pořízená data.

Julián Simón, jezdec kubatury Moto2, dostal možnost testovat CRT motocykl Yonny Hernandeze (Avintia Blusens BQR-FTR) a měl štěstí, že po velkém pádu, který utrpěl před oběděm, vyvázl bez zranění. Dalším jezdcem z nižší kubatury byl Mike Di Meglio, který se svezl na motocyklu Ivána Silvy. Po testu řekl, že pro něho bylo nejtěžší si zvyknout na karbonové brzdy. Sám Hernandez testoval nové vidle od značky Öhlins a na konci dne byl devátý. Za ním dojel Iván Silva, který se snažil o eliminaci vibrací, se kterými měl problémy.

Michele Pirro (San Carlo Gresini – CRT) odjel několik kol na týmové FTR-Hondě, zatímco Colin Edwards testoval motocykl ART a jak sám řekl, čeká ho rozhovor s Giovanni Cuzarim (šéfem týmu) o možnosti použití motocyklu ART pro závod v Misanu.

Cal Crutchlow

Cal Crutchlow

Oficiální testování v Brně – 27.8.2012 (18:00h)

Jezdec Tým Čas Ztráta Na prvního Kola
1 Cal CRUTCHLOW Monster Yamaha Tech 3 1:56.461 47
2 Andrea DOVIZIOSO Monster Yamaha Tech 3 1:56.578 +0.117 +0.117 31
3 Jorge LORENZO Yamaha Factory Racing 1:56.699 +0.121 +0.238 54
4 Dani PEDROSA Repsol Honda Team 1:56.703 +0.004 +0.242 45
5 Stefan BRADL LCR Honda 1:57.156 +0.453 +0.695 69
6 Alvaro BAUTISTA San Carlo Honda Gresini 1:57.161 +0.005 +0.700 62
7 Ben SPIES Yamaha Factory Racing 1:57.474 +0.313 +1.013 15
8 Jonathan REA Repsol Honda Team 1:59.595 +2.121 +3.134 61
9 Yonny HERNANDEZ Avintia Racing MotoGP 1:59.743 +0.148 +3.282 40
10 Ivan SILVA Avintia Racing MotoGP 2:00.667 +0.924 +4.206 83
11 Michele PIRRO San Carlo Honda Gresini 2:00.863 +0.196 +4.402 33
12 Loris CAPIROSSI NGM Mobile Forward Racing 2:02.049 +1.186 +5.588 5
13 Colin EDWARDS Speed Master 2:03.143 +1.094 +6.682 29