Po poslední Velké ceně sezóny 2011 ve Valencii se na okruhu Ricarda Torma v úterý 8. listopadu odehrál první z dvoudenních posezónních testů litrových speciálů, se kterými se pojede příští sezóna královské kubatury MotoGP.

Tím absolutně nejrychlejším jezdcem prvního testovacího dne byl na litrové Hondě RC213V Španěl Dani Pedrosa z týmu Repsol Honda, kdy během 40 ujetých kol, zajel čas  1’32,186s. Druhým mužem testovacího dne byl jeho týmový kolega a Mistr světa MotoGP 2011, Australan Casey Stoner, který byl přes den rychlejší, ale nakonec na Pedrosu ztratil 0,136s.

Třetí pozici obsadil Američan Ben Spies s tovární Yamahou M1 o objemu 1000ccm. Jeho týmový kolega Jorge Lorenzo bohužel ve Valencii netestoval a to z důvodu zranění prstu z VC Austrálie. Spies zajel úctyhodných 73 okruhů se  ztrátou 1,040s.

Testování litrových speciálů MotoGP

Testování litrových speciálů MotoGP

O překvapení se postarala Suzuki, která na trať dopoledne vůbec nevyjela a odpoledne se na trať vydal Randy De Puniet, zatímco Álvaro Bautista dnes netestoval. Randy zajel čtvrtý nejrychlejší čas prvního testovacího dne a jak španělský jezdec, tak tým Rizla Suzuki byli velmi spokojeni.

Andrea Dovizioso převlékl týmové barvy a se svým novým kolegou Cal Crutchlowem testovali novou litrovou Yamahu týmu Monster Yamaha Tech 3. Andrea zajel celkově sedmý nejrychlejší čas, zatímco Angličan skončil pátý.

Valentino Rossi jako zástupce tovární Ducati, zajel celkem 71 kol a skončil se šestým nejrychlejším časem, i když se během celého dne pohyboval od 2. do 5. místa. Sám Vale ale s výsledkem testu moc spokojený není. Druhý jezdec Ducati, Američan Nicky Hayden, se nejdříve pokoušel testovat, ale po čtyřech kolech musel pro bolest v zápěstí do nemocnice, kde se na rentgenu ukázalo, že si během nedělní kolize s Bautistou zápěstí zlomil.

V barvách týmu Pramac Racing se také představil Héctor Barberá, který zajel celkem 57 kol s osmým nejrychlejším časem. Hned za ním se umístil novopečený šampión Moto2 Stefan Bradl, který dostal možnost vyzkoušet Hondu o objemu 800ccm týmu LCR. Odjel celkem 62 kol a jeho čas byl devátý nejrchylejší.

I český jezdec v MotoGP, Karel Abraham, vyzkoušel novou Ducati GP12 o objemu 1000ccm. Český borec zajel celkový desátý nejrychlejší čas, ale s motocyklem byl zjevně spokojen.

Valencie – testy MotoGP – 8. 11. 2011, 17:04

Pozice Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 1:32.186 40
2 Casey Stoner Repsol Honda Team 1:32.322 +0.136 42
3 Ben Spies Yamaha Factory Racing 1:33.226 +1.040 73
4 Randy De Puniet Rizla Suzuki MotoGP 1:33.544 +1.358 55
5 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech3 1:33.652 +1.466 75
6 Valentino Rossi Ducati Team 1:33.857 +1.671 71
7 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech3 1:33.859 +1.673 49
8 Hector Barbera Pramac Racing Team 1:34.174 +1.988 57
9 Stefan Bradl LCR Honda MotoGP 1:34.330 +2.144 62
10 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 1:34.393 +2.207 61
11 Franco Battaini Ducati Team 1:35.371 +3.185 29
12 kousuke Akiyoshi Repsol Honda Team 1:35.728 +3.542 34
13 Ivan Silva BQR Inmotec 1:37.159 +4.973 44
14 Carmelo Morales TeamLaglisse 1:38.989 +6.803 33
15 Gianluca Nannelli Grillini Team 1:39.173 +6.987 24
16 Federico Sandi Grillini Team 1:39.827 +7.641 9